Documentary/Documental: Alejandro Cherep

2 / 5

       

       
 

Their ideological horizon is closer to Brookling than to Israel. In Buenos Aires where this work was done, the Orthodox community includes more than 500 families. Every Orthodox couple uses to have not less than five or six sons. The Jewish Fest is celebrated with great intensity, and they aloud children and grown-up people to dress for the masquerade, and even to get drunk and dance as much as they can. Those are days where their daily rigid habits are relaxed.

In the wedding ceremony, as well, the woman stays in a second place, assuming obediently the Orthodox precepts. That is why she has to wait with her face covered until the groom decides to uncover her.

With regard to the education in their schools it is not different from any other, however boys and girls are separated when they study. The didactic materials are imported from the USA, as well as the food they eat.

This, as any other photographic edition, is subjective, and I would like that the ones that can see this summary of my work would reach their own conclusions.

Madrid, September 6th, 2002.

|

Su horizonte ideológico esta más cerca de Brookling que de Israel. En Buenos Aires, donde se realizó el reportaje, la comunidad ortodoxa asciende a más de 500 familias. Cada matrimonio ortodoxo suele tener no menos de cinco o seis hijos. El carnaval judío es festejado con intensidad, y se permite a niños y mayores disfrazarse; y hasta emborracharse y bailar hasta que el cuerpo aguante. Son días en que se relajan los rígidos hábitos de vida.

También en la ceremonia de la boda, la mujer permanece en un segundo plano, asumiendo con obediencia los preceptos ortodoxos. Por eso debe celebrarla con la cara tapada hasta que el novio decida destaparla.

Con respecto a la educación sus escuelas no se diferencian de cualquier otra, sin bien niños y niñas estudian separadamente. Los materiales didácticos se importan desde los EEUU, como también los productos alimenticios que consumen.

Como toda edición fotográfica, es subjetiva, y desearía que los que vean este resumen de mi trabajo obtengan sus propias conclusiones.

Madrid a 6 de septiembre de 2002

       

All Rights Reserved, 2002. ZoneZero Inc.