Experimental: Adrian Mendoza

Adrian Mendoza
USA / EUA

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Title
"KaiOS"

| Título
"KaiOS"
     

Comments:
This photograph of Kai Krause was taken the day I met him at Viscomm West in San Francisco, CA in 1994. He appreciated my interest and invited me to join a beta
testing cycle for the famous Kai's Power Tools 3.0 and subsequently, Bryce 2.0.

It was a great education to sit in on weekly chats with Kai and other Photoshop experts, KPT engineers and Bryce mavens.
The title, "KaiOS" is a play on the term "Chaos" and "Kai's OS" (operating system). Chaos is the operative term for my creative process- I'll often start my design by using noise, squiggles or even
"randomizers" (such as in KPT 3 Texture Explorer's "mutation tree").

The image of Kai was alpha channel masked and imported into Bryce 3-D in
1998. The base that surrounds him was a greyscale height map created in KPT 3 Gradient Designer mapburst mode. The background is a flattened rectangle with a frosted glass material designated to it and the back light is a sunset with blue as the dominant color.

The frosted glass material was tweaked to get the desired level of refraction. Note that
the sphere gives a true reflection of the ridged terrain surrounding him. This was one in a series of portraits using Bryce as a "Virtual Photo Studio." Eventually all photo studios will be virtual.

 

Comentarios:
Esta fotografía de Kai Krause fue tomada en 1994, el día en que lo conocí en Viscomm West en San Francisco, California. Él apreció mi interés y me invitó a unirme al ciclo de pruebas beta del famoso programa Power Tools 3.0 y del subsiguiente, Bryce 2.0.

Fue toda una experiencia educativa el participar en conversaciones semanales con Kai y otros expertos en Photoshop, ingenieros en KPT y Bryce Mavens.
El título “KaiOS” es un juego de palabras entre el término “Caos” y “Kai’s OS”(sistema operativo). El caos es el término operativo para mi proceso creativo. Regularmente comienzo mis diseños utilizando algún ruido, algún garabato o incluso programas aleatorios “randomizers”[como en el “mutation tree”(árbol de la mutación) de KPT 3 Texture Explore].


La imagen de Kai fue trabajada colocándole una máscara en el canal alpha e importándola al programa Bryce 3-D en 1998. La base que lo rodea era un mapa de escalas grises creado en KPT 3 Gradient Designer. El fondo es un rectángulo plano hecho de cristal escarchado, diseñado para ese fin, la iluminación de fondo es una puesta de sol en donde predomina el azul.

El cristal escarchado fue torcido para lograr el nivel de refracción deseado. Obsérvese que la esfera refleja en verdad el terreno rugoso que rodea a Kim. Este es un retrato de una serie que realicé utilizando Bryce como “estudio fotográfico virtual”. Con el tiempo, todos los estudios fotográficos serán virtuales.


e-mail: amenfoto@pacbell.net

web: http://www.amenfoto.com

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